9 Haziran 2011 Perşembe

FRAMBUAZLI YAŞ PASTA

Frambuazlı (Dikey)Yaş Pasta'yı ilk kez denememe rağmen hiçte zorlanmadım.Biraz uğraştırıcı fakat tadıyla ve görüntüsüyle herşeye değer diye düşünüyorum.Tabii yinede takdiri siz değerli dostlarıma bırakıyorum.

Malzemeler

Pandispanya için;
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı+1 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Kreması için;
  • 4 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı nişaşta +1 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 paket krem şanti
Üzeri için;
  • 1 paket hazır meyveli sos
  • 1 kase çözülmüş frambuaz
  • 1 fincan file badem
  • 1 fincan kuru meyve parçacıkları
  • Yarım çay bardağı soğuk süt
Yapılışı
Öncelikle yumurtaları derin bir kapta köpürene kadar mikserle çırpın ve şekeri ilave edin biraz daha çırpın.Mikseri bırakın kaşıkla diğer malzemeleri ilave edip yağlı kağıt serili tepside 7 dk. pişirin.Fırından çıkınca hemen rulo yapın yaş bir havlu üzerine örtün bekletin.Diğer yandan krema için yağ ve kren şanti hariç bütün malzemeyi çırpıcı ile karıştıra karıştıra pişirin.Muhallebi kıvamına gelince ocaktan indirin yağı ilave edip karıştırarak soğutun  mutlaka ara sıra karıştırın ki kabuk bağlamasın üzeri.Soğuyunca 1 paket krem şantiyi ilave edin mikserke çırpın.Pandispanyayı tezgahın üzerine yayın 3-4 cm aralıklarla uzunlamasına dilimleyin üzerine kremayı sürerek arka arkaya rulo gibi sarın ve kocaman bir yuvarlak pasta elde edersiniz.Kalan kremayı üzerine yayın.Kuru meyve parçacıkları serpiştirin üzerine.Son olarakta sosumuzu tarifine göre pişiriyoruz inmeye yakın frambuazlarıda içine ilave edip biraz pişirdim ve soğuduktan sonra pastamın üzerine döktüm.Krem şantiyi sütle çırptım ve pastamın yanlarına sürdüm üzerlerinede file badem döktüm.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanacaktır.Teşekkürler...