23 Temmuz 2013 Salı

BALLI PANCAKE


Pancake yapmayı o kadar çok istiyordum ki, fakat sırada bekleyen tariflerim 
nedeniyle yapmak nasip olmamıştı.Taki Babalar Günü'nün sabah kahvaltısına kadar...
Sevgili eşime bir sürpriz yaptım sağolsun o da çok beğendi ve artık hafta sonu kahvaltılarımızın vazgeçilmezi haline geldi. Sizlerinde mutlaka bu lezzeti tatmanızı  tavsiye ediyorum....



Malzemeler
  • 1 sb. süt
  • 1 yumurta
  • 1 sb. un
  • 1 pk. kabartma tozu
  • 1 yk. toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yk. erimiş soğutulmuş tereyağ
  • Kızartmak için sıvıyağ
  • Bal,reçel ya da marmelat (tercihen)
Üzeri için;
  • Ceviz

Yapılışı;

İlk olarak bütün malzemeleri derin bir kapta mikserle iyice çırpınız.Daha sonra teflon tavaya 2 yk. sıvıyağ dökün ve tavanın iyice ısınmasını bekleyin.Ben ilk pancake için sıvıyağ koydum.
Diğerlerini pişirmem için sıvıyağ koymama ihtiyaç kalmadı, çünkü içindeki tereyağ sayesinde diyebilirim.Yapışma da olmadı.Eğer sizin tavanızda yapışma ihtimali var ise her seferinde 1 yk.  sıvıyağ ile yağlayın.İyice ısınan tavaya kepçe yardımıyla hamurumuzu döküyoruz ve göz göz oluncaya kadar pişiriyoruz.
Daha sonra tahta spatula yardımıyla diğer tarafını çevirin ve kızartın.Kalan malzemeyi de aynı bu şekilde pişirerek tamamlıyoruz.İçine konulan şeker az olduğundan ara katlara bal,reçel yada marmelat sürerek servis edebilirsiniz.Afiyet olsun...

44 yorum:

  1. Merhaba Döndücüm.Dönmem biraz geç oldu.Kusura bakma.Malum ramazan ayı çok yoğun geçiyor.Bloğun hayırlı olsun.Şöyle bir gezindim.Maşallahın var.Tariflerin süper.Ellerine emeklerine sağlık.Pankek'i bizde çok severiz.Nefis görünüyor.ellerine sağlık.Sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldiniz.Beğendiğiniz için çok teşekkür ederim.Her zaman beklerim.Sevgi ve selamlar benden...

    YanıtlaSil
  3. Biz de klasik krep (akıtma-kaygana-kaydırma-cızlak) türünü sık sık yaparız. Hem peynirle, hem de reçelle balla yeriz. Seninkileriştah açıyor maşallah. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. nefissss :)
    bayılırım pancake e :)
    sevgiler..
    hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  5. Blogun hayirli olsun eminim birbirinden nefis tarifler görecegiz
    Pankek nefis olmus elinize saglik

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim.Her zaman beklerim...

    YanıtlaSil
  7. EH IFTARADA AZ KALDI..NEFIS GORUNUYOR CANIM ELLERINE SAGLIK

    YanıtlaSil
  8. Pankek..bugun aklimdan gecti..:)) elinize saglik..

    YanıtlaSil
  9. sayfada herşey ok lezzetli görünüyor canım istedi:))

    YanıtlaSil
  10. Pankeki biz de çok severiz canım..Ellerine sağlık..Bu arada takibe aldım seni..Sen benim listemde görünmüyorsun canım bir sorun oldu heralde:(((Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. pancekler harika görünüyor. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlık..bende bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
  13. Kat kat nefis göözüküyor. Ayrı ayrı reçeller, ballar çok tatlı gelince tulum penirleri, acılı ezmeler sür sür ye. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler...Size katılıyorum...

    YanıtlaSil
  15. Benim bayıla bayıla yediğim bir şeydir :) Bal dökerek de pek güzel oluyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. yanına da çay oooh süper ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Aynen söylediğin gibi...

      Sil
  17. ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYORLAR
    ELLERİNE SAĞLIK
    2 TANESİNİ KAÇIRDIM HABERİ OLSUN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  18. Çok leziz görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Gece gece canım çekti.Çok güzel göründü gözüme ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim.
    Pankekler nefis görünüyor, ellerinize sağlık :))
    Sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. merhaba.pancakeler harika görünüyor.mutlaka deneyeceğim.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Çok lezzetli görünüyor,
    ieline sağlık,sevgiler,hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
  23. Ellerinize sağlık çok severim,şimdi olsada yesem dedim :)hayırlı bayramlar.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Ellerinize sağlık, leziz gözüküyor.

    YanıtlaSil
  25. çok severim..o süngerimsi dokusuna bayılırım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık.çok lezzetliymis.kızlarima yapsammmi acaba.afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Ahhh, bannerınıza bayıldım:) Ne kadar iç açıcı, mutluluklar ülkesine sürükleyici.
    Ellerinize sağlık, hiç pancake yapmayanlardanım, deneme vakti geldi de geçiyor.

    YanıtlaSil
  29. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanacaktır.Teşekkürler...