26 Mayıs 2011 Perşembe

FRAMBUAZLI CHEESE CAKE






Daha önceleri cheesecake nedir hiç bilmezdim daha doğrusu peynir ve şekerin buluşması benim için çok ilginç bir durumdu.Pek birbirine yakıştıramazdım.Fakat tadınca benim için asla vazgeçilmezlerim arasına girdi.Umarım sizde beğenirsiniz.
Malzemeler

Tabanı için;
  • 125 gr yumuşak margarin
  • 300 gr un
  • 50 gr şeker
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Kreması için;
  • 3 yumurta
  • 250 gr süzme peynir
  • 200 gr Labne peynir
  • 1 paket vanilyalı puding
  • 2 yemek kaşığı un
Sosu için;
  • 1 paket meyveli sos (hazır)
  • 1 kase frambuaz
Yapılışı
Tabanı için bütün malzemeleri karıştırıp bir hamur yoğururuz ve bu hamuru yağlı kağıt serili kelepçeli tepsinin içine iyice bastırırız.Ardından yumurtaları 5 dk kadar çırpıp diğer malzemeleri karıştırırız.Hamurumuzun üzerine dökeriz.180 derecelik ısınmamış fırında tam 1 saat pişiririz. Sosu için meyveli sos karışımı ile birlikte frambuazları karıştırarak 1 dk kadar pişirip kekimizin üzerine dökeriz.Not: Benim frambuazlarım buzdolabında idi çözülünce görüntüsü taze gibi olmadı malum bende bu nedenle sosla pişirmek zorunda kaldım.Kekimiz 1 gece buzdolabında dinlenirse daha lezzetli olur.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanacaktır.Teşekkürler...