4 Haziran 2013 Salı

YAZ MÜCVERİ


Yaz mevsimi gelince çarşı, pazar canlanır.Renk renk meyveler ,sebzeler doldurur tezgahları.....Yine bir gün pazardan aldığım tüm sebzeleri tezgahın üzerine koydum ve düşündüm acaba hepsini bir arada kullanarak farklı bir tarifi nasıl bulurum diye ki  internette Sevgili Tijen Hanım'ın mücveri dikkatimi çekti.Gerçekten bol sebzeli harika bir yemekti.Tamda benim aradığım bir tarifti ellerine sağlık çok beğendim ve hemen yaptım.Eşim,oğlum ve ben çok beğendik.Hatta kokusu gitmiştir diye alt kattaki komşuma da götürmüştüm.Bugün geldi teşekkür etti ve tarifini istedi.Eğer çocuklarınız ya da eşiniz sebze yemeği sevmiyorsa mücverde kızartarak yemelerini sağlayabilirsiniz...


Malzemeler

  • 1 patlıcan rendelenmiş
  • 1 kabak rendelenmiş
  • 1 iri patatesrendelenmiş
  • 1 kase rendelenmiş kaşar
  • 1 iri kırmızıbiber doğranmış
  • 1 kuru soğan ince ince doğranmış
  • 5-6 adet mantar ince dilimlenmiş
  • 1 dilim beyaz peynir
  • 2 yumurta
  • 5 yk un
  • Bir tutam dereotu,maydonoz.nane ince kıyılmış
  • Karabiber,pulbiber,tuz
  • Kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı
Derin bir kasenin içinde yumurtalar çırpılır üzerine un ekleyerek tekrar çırpılır.Kalan bütün malzemeler de eklenerek karıştırılır.Kızgın yağda kızartılır.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanacaktır.Teşekkürler...