6 Haziran 2013 Perşembe

ÇİLEK SOSLU ÇİKOLATALI SUFLE


Geçenlerde Canım oğlumun okuluna eşimle birlikte ziyarete gittik. Bende gitmişken onlara bir güzellik yapayım diye düşündüm.Mutfakta ne yapayım diye düşünürken sağolsun Sevgili Oktay Usta imdadıma yetişti. Çikolatalı Sufle yaptığını gördüm.Bende çocukların seveceğini tahmin ederek sufle yaptım ve  okula götürdük.Oğlum koridorda bizi görünce hemen boynuma atladı,çok mutlu oldu.Sufleleri Öğretmenimizin yardımıyla sınıfa dağıttık.İnanın bütün sınıf bir tane daha diye bağırdı, bende söz dedim.Nasiplenmeyen kimse kalmadı.Onlarda bizde çok mutlu olduk.Çocuk sevindirmek çok önemli bir iş bence.Amacım da onları sevindirmekti ve bunu başardım..Ne mutlu bana......... 


Malzemeler
  • 125 gr bitter çikolata
  • 150 gr. tereyağ
  • 1 sb un
  • 6 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1,5 sb toz şeker
  • 1 yk. sıvıyağ
  • 1sb. çilekli sos
Üzeri için
  • Pudra şekeri
Yapılışı
İlk olarak tereyağını ocağa koyup eritirken içine bitter çikolataları ekleyip kaynamasına izin vermeden biraz karıştırıp içine unu ilave ediyoruz 1-2 dk. kadar pişirip altını kapatıyoruz.Diğer tarafta yumurtalar ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.Yapmış olduğumuz çikolatalı karışımdan azar azar bu karışıma ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.Sonunda iki karışımda iyice karışmış oluyor.Yağlamış olduğumuz sufle kaplarının içine yarısına kadar bu karışımı dolduruyoruz.Benim birgün önce pazardan aldığım çileklerin kalanlarını değerlendirmiştim.Nasıl oldu derseniz eğer; çilekleri önce bir tel süzgeçten geçirdim sonra içine 1 yk. şeker atarak ocakta pişirip,sizin anlayacağınız ev usulu çilekli sos yapmış oldum.Yapmış olduğum bu sostan üzerine 1 tatlı kaşığı ekleyip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 8-9
dk.pişirdim.Suflelerimiz  servise hazır. Üzerine pudra şekeri dökerek ikram edebilirsiniz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanacaktır.Teşekkürler...