17 Temmuz 2013 Çarşamba

KUPTA SAKIZ MUHALLEBİLİ ŞEKERPARE


Sıcak Ramazan günlerinde yada tercihen 
gün ve davetlerde tadı damağınızda kalacak hafif sütlü bir tatlı.....



Malzemeler
1 paket hazır Şekerpare yada

tercihen Kemalpaşa tatlısı

Şurubu için;


  • 2,5 sb. su
  • 1,5 sb. şeker
  • 1 çk. limon suyu
Muhallebisi için;

  • 1 litre süt
  • 2 yk. un
  • 1 yk. nişasta
  • 1 yumurta
  • 1 yk. tereyağ
  • 1 tane damla sakızı
Üzeri için;
  • Toz Antep Fıstığı

Yapılışı;

İlk olarak tatlımızın şurubunu hazırlıyoruz.Klasik şekerle suyu karıştırıp ocağa koyun, kaynayınca içine limon suyunu ekleyin.Şerbetimiz hazır olunca  bir kenara alın ılımaya bırakın.Daha sonra Şekerpareleri şerbetleyin ve  üzerini kapatın ki şebeti içine çeksin.
Diğer bir tarafta her zamanki yaptığımız şekilde tereyağ hariç tüm malzemeler çırpma teliyle karıştırılarak kısık ateşte pişiriyoruz.Kıvamı koyulaşınca ocaktan indirip içine yağımızı ekliyoruz.
Soğuyana kadar ara ara karıştırmaya devam ediyoruz.Son olarak da ister kupta ister servis tabağında ikram edebilirsiniz  tercih size kalmış....... Muhallebi ile tatlımızı buluşturuyoruz.
Ben kupta olunca önce muhallebi üzerine tatlı,  servis tabağı olunca önce tatlı, üzerine muhallebiyi tercih ettim.Üzerini Antep fıstığı ile süsledim.Dolapta soğuduktan sonra servis yapınız.Afiyet olsun.


36 yorum:

  1. Çok güzel ve lezzetli bir tatlı. Ben muhallebisine damla sakızı yerine bir limon kabuğu rendesi kattım. O şekilde de çok güzel oldu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım arkadaşım senin ki de harika bir fikir.....Bende mutlaka deneyeceğim...Afiyet olsun...Sevgiyle kal...Hoşçakal...

      Sil
  2. Merhabalar,iadeyi ziyarete geldim,blogunu gezdim,çok beğendim...ellerine sağlık herşey çok güzel,bol paylaşımlara...hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş Geldiniz.Beni çok mutlu ettiniz....Beğendiğinize çok sevindim...En güzel paylaşımlarla buluşmak dileğiyle....

      Sil
  3. Süper fikir ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık,bende senin blogunu çok beğendim.Güzel paylaşımlarda bulunmak dileklerimle,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiniz için teşekkürler...Sevgiyle kalın....

      Sil
  5. Döndücüm, harika bir tatlı yapmışsın, ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...Beğendiğinize sevindim...En güzel lezzetleri paylaşımlara:)))

      Sil
  6. Hayırlı Ramazanlar arkadaşım,
    tatlın nefis görünüyor ellerine sağlık serin serin iftardan sonrası için güzel bir tarif afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim.Yıldız Hanım beğendiğinize sevindim....Sevgiyle kalın:-))))

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle çok farklı ve nefis bir tatlı. Çok beğendim bu tarifinizi ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz için çok teşekkürler.En güzel tariflerde buluşmak dileğiyle.

      Sil
  9. Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.Tatlı da harika görünüyor,fazla bakmayım.. Blogunuz da hayırlı olsun, her zaman beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların için çok teşekkürler.İzlemeye alırsan sevinirim.Sevgiyle...

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım çok severim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. iadeyi ziyaret geldim döndücüm
    Allahin selami ve bereketi üzerine olsun. kolayliklar diliyorum
    izlemeyede aldim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz.Beni çok mutlu ettiniz.En güzel tarifleri paylaşmak ümidiyle....

      Sil
  12. gece gece aklıma düştü :)
    iftarla sahur arası hiç bişi yiyemiyorum normalde ama bu tatlı çok hafife benziyor.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.Emin olun çok hafif ve lezzetli mutlaka tavsiye ederim...

      Sil
  13. Selamünaleyküm blogunuz hayırlı olsun aramıza hoşgeldiniz.. Tatlı çok değişik ve çok güzel görünüyor eminim tadıda nefis olmuştur..
    İzlemeye alıyorum hayırlı olur inşaAllah...

    YanıtlaSil
  14. Aleykümselam çok teşekkür ederim...Beni çok mutlu ettiniz.....Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar sevgili Döndü kardesim... Hayirli olsun blogun... Sana da, bana oldugu gibi mutluluk, sans getirsin insallah... Sevgilerimle, Filiz Bircan

    YanıtlaSil
  16. Harika yorumlarınız için çok teşekkür ederim Filiz Hanım. sizlerin ziyareti bile bana bol şans getireceğine eminim.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  17. elıne sağlık değısık bır sunum olmus

    YanıtlaSil
  18. Afiyet olsun..Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,güzel ziyaretinizi iadeye geldim,izleyiciniz oldum,
    tatlı nefis görünüyor ellerinize sağlık.
    Güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Hoş geldiniz..Beğendiğiniz için çok teşekkür ederim...Sevgiyle kalın:-)))))

    YanıtlaSil
  21. ziyaret ve yorumunuz için teşekkürler

    bir arkadaşımda vanilyalı yapar, bende dondurmayla servis ederim
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun...Vanilyalısı da harika olur...Teşekkürler:-)))))

      Sil
  22. emeklerine sağlık .çok güzel herşey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Canım ablam.....Beğendiğine sevindim....

      Sil

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanacaktır.Teşekkürler...